
کوپن تخفیف پدیدهایست که در سالهای اخیر محبوبیت بسیاری بین کسبوکارها و مشتریان پیدا کرده است، به طوری که وبسایتهای مختلف شروع به فعالیت در زمینۀ ارائۀ انواع تخفیف کردهاند و در این زمینۀ به موفقیت بسیاری هم دست یافتهاند. بنابراین میتوانید مطمئن باشید که مشتریان شما هم به دنبال کوپن تخفیف هستند. فقط کافیست به آنها هدایای ویژه ارائه دهید تا هم بیشتر و بیشتر از محصولات و خدمات شما استفاده کند و هم بیشتر به خرید ترغیب شوند.
به همین بهانه در این مقاله میخواهیم درباره تخفیف پیامکی صحبت کنیم تا بتوانید با هزینهای مناسب برای مشتریان خود کوپن بفرستید.
کوپن تخفیف را پیامکی بفرستید!
تحقیقات نشان داده که ارسال کوپن تخفیف از طریق پیامک تاثیر بیشتری دارد، کاربردیتر است و حتی هزینۀ اضافی مانند چاپ کردن تراکت و …. ندارد. فقط کافیست شماره تلفن مشتری را داشته باشید و کوپن را برایش بفرستید. علاوهبر استفاده و ارسال راحت و سریع، پیامک این امکان را به شما میدهد ظرف چند ثانیه پیام خود را برای تعداد زیادی ارسال کنید که سریعاً هم خوانده خواهد شد. هیچ راه سریعتر یا آسانتر از بازاریابی پیامکی برای ارتباط با مشتریان وجود ندارد، پس میتوانید مطمئن باشید که بهترین انتخاب را کردهاید و بیشترین بازده را میگیرید.
نحوه استفاده از کوپن و کد تخفیف
اگر شما نیز از مشتریان فروشگاه های اینترنتی هستید حتما با کوپن و کد تخفیف آشنا هستید. آیا تاکنون در مورد نحوه استفاده از کوپن و کد تخفیف از خود سوال پرسیده اید؟ در تجارت الکترونیک یا همان خرید آنلاین برای مشتریان کوپن یا کد تخفیف در نظر گرفته شده است. این کدها ترکیبی از اعداد هستند. مشتریان می توانند در حین خرید وسایل مورد نیاز خود از این کدها استفاده کنند. هدف از ارائه این کدها جلب مشتری برای فروشگاه اینترنتی خود است.
در وهله اول ارائه کد تخفیف سبب افزايش آشنایی افراد با وب سایت شما می شود. همین مورد نرخ بازدید سایت شما را بالا می برد. از سوی دیگر، کد تخفیف سبب می شود افراد علاقه بیشتری برای مراجعه و خرید از وب سایت شما داشته باشند. نگرش افراد در مورد کوتخفیف متفاوت است. برخی افراد با دید منفی به این موضوع می نگرند. اما در نگاه برخی از کاربران ارائه کد تخفیف گامی موثر برای تبلیغ و معرفی وب سایت ها است.
کوپن و کد تخفیف در ایران مقوله ای جدید است. اما هدف از ارائه کوپن یا کد تخفیف جلب افراد برای خرید و تبدیل آنها به مشتریان ثابت سایت است. در حین فرایند کد تخفیف، مشتری زمان بیشتری برای آشنایی یا فروشگاه اینترنتی و خدمات ارائه شده در آن را پیدا می کند. این مورد سبب می شود بسیاری در ویژگی ها و خدمات سایت برای همیشه در حافظه فرد بماند. بنابراین فرد برای خرید اقلام مورد نیاز خود، وب سایت مورد نظر را به عنوان اولین انتخاب مد نظر قرار می دهد.
روش های ارائه کوپن یا کد تخفیف
برای ارائه کوپن و کد تخفیف به صورت معمول سه روش ارائه وجود دارد. این سه روش عبارتند از:
- درصد تخفیف: این مورد درصد معینی از خرید را به مشتری تخفیف می دهد. به عنوان مثال وقتی شما از سایتی خرید کنید و کد تخفیف ۱۰ درصدی داشته باشد، مقدار ۱۰ درصد از مبلغ کل کالا کسر می شود. در این مدل ارائه کدهای تخفیف فقط کسر هزینه به قیمت واقعی کالا تعلق می گیرد. و شما هزینه های مالیات یا پست کالا را پرداخت خواهید کرد.
- حمل و نقل رایگان: در این مورد مشتری در هنگام خرید کالا با ارائه کد تخفیف فقط قیمت کالا و مالیات را پرداخت می کنید. در این حالت مبلغی به برای هزینه حمل و نقل کالا نمی پردازید.
- تخفیف ثابت: این نوع کد تخفیف به این صورت اعمال می شود که فروشگاه آنلاین برای خرید با مقداری مشخص مبلغی را به عنوان تخفیف در نظر می گیرد مثلا برای هر ۱۰۰ هزار تومان خرید ۱۰ هزار تومان تخفیف در نظر گرفته می شود.