بررسی سئو سایت رقبا برای تصاویر

آموزش کامل تحلیل رقبا در SEO ارسطو عباسی

با کمک این ابزار می‌توانید کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کرده، سختی آن‌ها را بسنجید و میزان رقابتشان را تحلیل کنید. دی ام تابان یکی از شرکت‌های سئو است که در کنار سایر مجموعه‌های فعال در این حوزه، خدماتی در زمینه سئو و دیجیتال مارکتینگ ارائه می‌دهد. این شرکت با مدیریت پروژه‌های مختلف و اجرای استراتژی‌های مختلف سئو ، در بهبود رتبه سایت‌ها نقش دارد. این مجموعه هم‌زمان چندین پروژه سئو را مدیریت می‌کند و تجربه همکاری با کسب‌وکارهای مختلف را دارد. در این مطلب خواندید که دقیقا منظور از آنالیز رقبا در سئو چیست و برای این کار باید چه گام‌هایی را برداشت. هم‌چنین، با برخی از ابزارهایی کارآمد آشنا شدید که برداشتن این گام‌ها را برای شما آسان‌تر می‌کنند.

شناخت منابع ترافیک سایت‌های رقبا به شما کمک می‌کند تا استراتژی مناسبی برای جذب ترافیک به وب‌سایت خود ایجاد کنید. برای شناسایی رقبا می‌توانید از ابزارهایی مانند SEMrush، Ahrefs و Moz استفاده کنید. این ابزارها به شما کمک می‌کنند تا لیستی از رقبای خود را تهیه کرده و فعالیت‌های آن‌ها را بررسی کنید. اما بهترین ابزار، خود موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و یاهو هستند که وبسایت‌های فعال در حوزه کاریتان را به شما معرفی می‌کنند. تحلیل رقبا فرآیندی است که در آن شما فعالیت‌های سئوی سایت‌های رقیب خود را مورد بررسی قرار می‌دهید.

با تحلیل سایت‌های رقیب، می‌توانید کلمات کلیدی پربازدید و کم‌رقابت‌تری که رقبای شما از آنها استفاده می‌کنند، پیدا کنید و از آن‌ها در استراتژی خود بهره ببرید. در تحلیل سایت رقبا، استفاده از گوگل برای شناسایی رقیب یکی از ساده‌ترین و مؤثرترین روش‌ها است. کافیست که کلمات کلیدی خود را در گوگل جستجو کنید و صفحات نتایج جستجو (SERP) به شما نشان می‌دهند که چه سایت‌هایی در رتبه‌های بالا قرار دارند. سایت‌هایی که بیشترین تکرار در صفحه اول به ازای کلمات کلیدی جستجو شده دارند، می‌توانند رقیب شما باشند. با تحلیل پروفایل لینک‌های رقبا، می‌توانید متوجه شوید که آن‌ها از چه منابعی لینک دریافت کرده‌اند و چه استراتژی‌هایی برای لینک‌سازی به کار برده‌اند.

بسیاری از کسب‌وکارها در زمان تصمیم‌گیری برای این مرحله فکر می‌کنند که رقیب خود را می‌شناسند، اما از این موضوع که رقیب تجاری با رقیب SEOیی فرق می‌کند آگاهی ندارند. اما اگر کلمه کلیدی شما «بیت‌کوین» باشد ممکن است در نتیجه جستجو به هیچ‌کدام از این برندها برخورد نکنید و بجای آن با یک وبسایت آموزشی روبه‌رو شوید. رقبای سئو شما وب‌سایت‌هایی هستند که برای کلمات کلیدی هدف شما در نتایج ارگانیک در موتورهای جستجو (مانند گوگل) رتبه بالایی دارند. با جستجوی کلمات کلیدی هدف خود را در گوگل شروع کنید و وب‌سایت‌های فهرست‌شده در بالای صفحه نتایج را ببینید. گوگل از متن جایگزین همراه با الگوریتم های بینایی کامپیوتر و محتویات صفحه برای درک موضوع تصویر استفاده می کند.

در حالت عادی کاربر زمانی که وارد سایت شما میشود، باید تمام تصاویر و عکس های صفحه را دانلود کند. اما زمانی که شما گزینه Lazy Load یا لود تنبل را فعال کنید، کاربر میتوانید ابتدا وارد صفحه شده و سپس با اسکرول آن به پایین و رفتن به سراغ تصاویر، آنها را دانلود کند. آن‌ها ممکن است به جای صفحه شما، چیزی بهتر نیاز داشته باشند که سریع‌تر یا راحت‌تر به راه‌حل برسد. همچنین، با استفاده از SEMrush می‌توانید فرصت‌های جدیدی برای کسب ترافیک ارگانیک شناسایی کنید و استراتژی‌های رقابتی مؤثرتری را در پیش بگیرید. اطلاعات در مورد دامنه، سن، اعتبار و شاخص‌های سئو مرتبط با سایت‌های رقبا را بررسی کنید.

رقابت برای جذب توجه کاربران و بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو به شدت افزایش یافته است. هر وب‌سایتی برای موفقیت نیاز دارد که درک کاملی از رقبا و عملکرد آن‌ها داشته باشد. تحلیل سایت رقبا به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد که نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنند و استراتژی‌های بازاریابی خود را بهینه سازند. از طریق استفاده از ابزارهای تحلیل رقابتی می‌توان به اطلاعات حیاتی مانند کلمات کلیدی مورد استفاده، بک‌لینک‌ها و محتواهای محبوب رقبا دست یافت و بر اساس آن‌ها تصمیمات استراتژیک گرفت. در این مقاله از ژاکت آکادمی، به معرفی ۱۲ ابزار قدرتمند برای تحلیل سایت رقبا می‌پردازیم که هرکدام از آن‌ها ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود را دارند.

بنابراین سایت‌هایی که در رتبه‌های برتر هستند، احتمالا بک لینک‌های خوبی دارند. از همین رو توصیه می‌کنیم حتما این مسئله را در روند تحلیل خود قرار دهید. هدف نهایی بررسی رقبا تولید محتوا، محصول یا خدماتی بهتر از سایت‌های رقیب است تا با آن‌ها بتوان مزیت رقابتی و رتبه بالاتری در موتورهای جستجو کسب کرد. این تحلیل به شما اطلاعات ارزشمندی از میزان ترافیک، رتبه‌بندی در موتورهای جستجو و اهمیت کلمات کلیدی مورداستفاده رقبا را ارائه می‌دهد. اگر کلمه کلیدی ارتباطی با تصویر ندارد آن را در تگ alt قرار ندهید و با پر کردن آن از کلمات کلیدی (keyword stuffing) خود را به زحمت نیندازید؛ گوگل فریب نمی خورد.

با ابزار KWFinder می‌توانید به‌سادگی یک کلمه کلیدی وارد کرده و مکان دقیق و زبان موردنظر خود را مشخص کنید. هرچند ایران در لیست کشورها قرار ندارد، خوشبختانه زبان فارسی پشتیبانی می‌شود. کاربران این کلمات را زمانی جستجو می‌کنند که آماده خرید یا انجام یک اقدام مشخص هستند. عبارت‌هایی مثل «خرید آیفون ۱۶»، «سفارش آنلاین عطر» و «تخفیف کفش ورزشی» کلمات کلیدی تراکنشی به حساب می‌آیند. این کلمات معمولا رقابت کمتری دارند و راحت‌تر در نتایج جستجو رتبه می‌گیرند. به‌علاوه، نرخ تبدیل بالاتری هم دارند؛ چون کاربر دقیقا همان چیزی را می‌خواهد که شما ارائه می‌دهید.

یکی از بهترین این ابزارها توسط Semrush ساخته شده که Organic Search نام دارد. همچنین Ahrefs نیز یکی دیگر از محبوب‌ترین شرکت‌ها برای ارائه چنین ابزارهایی‌ست. شما با استفاده از Site Explorer می‌توانید عملیات‌های بسیار زیادی را در جهت پیدا کردن رقیب SEOتان انجام دهید. از این مثال نتیجه گرفتیم که در اولین قدم نیاز است که با استفاده از کلمات کلیدی کسب‌وکارتان و سرچ آن‌ها در گوگل رقیب‌های SEO خود را پیدا کنید. تصور کنید که شما قصد باز کردن یک فروشگاه کتاب‌فروشی را دارید و در حال حاضر نیز شهر محل کسب‌وکارتان سه کتاب‌فروشی دیگر وجود دارد.

یکی از مهم‌ترین مباحث آموزش کرال باجت، کار با ابزارهای آماردهی است. در کنار گوگل سرچ کنسول که بالاتر دیدید، SEMrush و Ahrefs نیز از بهترین ابزارهای آمارگیری بودجه خزش است. لینک‌های شکسته (Broken Links)، به لینک‌هایی گفته می‌شود که مقصد آن‌ها یک صفحه مشکل‌دار (اغلب با ارور 404) است و دنبال‌کردن آن‌ها هیچ ارزشی ندارد. از طرفی وجود این لینک‎ها در یک صفحه، آن را در نظر گوگل بی‌اهمیت جلوه می‌دهد. با ابزارهایی مانند گوگل سرچ کنسول یا Screaming Frog این لینک‌ها را پیدا کرده و آن‌ها را حذف کرده یا مقصدشان را تغییر دهید.

در این صورت اولین اقدام شما چیست؟ بدون شک یکی از اقداماتی که در این شرایط انجام می‌دهید، این است که به فروشگاه رقیبتان بروید و ببینید چرا مردم او را به شما ترجیح می‌دهند. نوع اجناس، دکور، خدمات پس از فروش و همه چیز را مشاهده و بررسی می‌کنید تا بدانید ایراد کار شما در کجا است. برای استفاده از ابزار Semrush، باید به بخش Domain Overview رفته و آدرس سایت رقیب خود را در آن وارد کنید. در گام بعدی، دکمه Search را بزنید تا این ابزار یک نمای کلی از اطلاعات مربوط به سئوی سایت رقیب را برای شما نمایش دهد. اکثر افرادی که با وردپرس کار می‌کنند، تجربه استفاده از افزونه Yoast را دارند.

به‌طور خلاصه، توانمندی در آنالیز رقبا در سئو، به ما این امکان را می‌دهد که همیشه یک گام جلوتر از رقبا باشیم. اگر گوگل نتایج ویدیویی را برای کلمات کلیدی اصلی شما نمایش می‌دهد، پس ویدیوهای شما می‌توانند در نتایج جستجو ظاهر شوند و بازدیدها و اعتبار بیشتری برای سایت شما ایجاد کنند. توضیحات متا یک عامل رتبه‌بندی مستقیم نیست، اما خلاصه‌ای از محتوای صفحه را ارائه می‌دهد که عامل مهمی برای نرخ کلیک خواهد بود. سرعت سایت یا سرعت صفحه (Page speed) مولفه ای مهم در سئو است که با بهینه‌سازی آن می توانید رتبه سایت در گوگل را افزایش دهید. متن جایگزین (صفت Alt تصویر)، توصیف متنی تصویر را ارائه می دهد و به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای آن را درک کنند. همچنین در صورت بارگذاری نشدن تصویر به جای آن متن جایگزین نمایش داده می‌شود.

این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا محتوای سایت خود را بهینه کرده و در نتایج جستجو عملکرد بهتری داشته باشید. این افزونه همچنین به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی محتوا و ساختار سایت خود را بهینه‌سازی کرده و در مقابل رقبا، عملکرد بهتری داشته باشید. با توجه به سادگی استفاده از AIOSEO و امکانات پیشرفته‌ای که ارائه می‌دهد، این ابزار برای هر کسب‌وکاری که بر روی پلتفرم وردپرس فعالیت می‌کند، انتخابی مناسب است. ابزار Ahrefs یکی از قدرتمندترین ابزارهای بررسی سایت در دنیای سئو است که به شما کمک می‌کند تا به طور دقیق‌تر و عمیق‌تری استراتژی‌های رقبا را بررسی کنید. این ابزار امکانات متعددی ارائه می‌دهد که هرکدام به بهبود بخش‌های مختلف سئو سایت شما کمک می‌کنند. ابزارهایی مانند Google Keyword Planner، Ahrefs و SEMrush می‌توانند به شما در تحلیل کلمات کلیدی رقبا کمک کنند.

برخی افراد برای تمام تصاویر از فرمت JPEG استفاده می کنند و فکر می کنند این بهترین فرمت برای تصاویر وب است. تصاویر JPEG اگرچه معمولا بهترین نوع فایل تصویری هستند اما همیشه اینطور نیستند. یعنی باید با استفاده از فیلترشکن و یا سرور مجازی (VPS)، از یک آی پی غیر ایرانی استفاده کرد؛ که البته ما روش دوم را پیشنهاد می‌کنیم. این ابزار جزو محبوب‌ ترین روش‌ های تجزیه و تحلیل در بین بازاریابان اینترنتی و افراد حرفه‌ ای این حوزه است. این حوزه ها می تواند شامل تبلیغات گوگل ادوردز، تبلیغات بنری و بسیاری از دیگر گزینه ها باشد.

برای فعال سازی لود تنبل در وردپرس میتوانید از افزونه هایی که در ادامه مقاله توضیح میدهم، کمک بگیرید. در حین ارزیابی تکنیک‌های سئو رقبا، به یاد داشته باشید که اگر شما روی آن‌ها تمرکز کرده‌اید تا آنچه که برای آن‌ها کار می‌کند را انجام دهید، دارید از ساخت چیزی بهتر و اورجینال غافل می‌شوید. هنوز هم و همیشه کیفیت بر کمیت با لینک‌ها برتری دارد، اگر هدف شما ثبات بلندمدت است. سایت‌های “چرخ و سوخت” می‌توانند کمیت را بر کیفیت ترجیح دهند، مانند محتوای مبتنی بر AI. اسکیما روشی است برای ایجاد نتایج غنی (Rich Results) اگر صفحات شما قبلاً در حال رتبه‌بندی هستند.

اما مراقب نرم افزارهای گران قیمتی باشید که بیش از حد وقت شما را می گیرند. برای یک نمای کلی از فعالیت های رقابتی خود در شبکه های اجتماعی، می توانید به سادگی آنها را دنبال کرده و آنچه را در خبرهایشان می بینید مشاهده کنید. امروزه در داخل کشور اینستاگرام، تلگرام و تا حدودی فیس بوک و یوتیوب به کانال های محبوبی تبدیل شده اند. از یک سرویس رایگان مانند Builtwith استفاده کنید تا نگاهی به ابزارها و افزونه هایی بیندازید که رقبا در وب سایت های خود اجرا می کنند. خواهید دید که وب سایت وی در کجا میزبانی می شود، از چه سرویس های ایمیلی استفاده می کنند و ممکن است ایده هایی را برای ابزارهایی که می خواهید در سایت خودتان امتحان کنید نیز بدست آورید.

در لینک سازی خارجی، هر از گاهی انجام این کار باعث عادی شدن بک لینک های شما و افزایش اعتماد گوگل میشود. در لینک سازی داخلی هم کمک گرفتن از تصاویر، باعث بهبود شرایط سئو داخلی میشود. این متن در ابتدا قرار است زمانی که تصاویر سایت بارگذاری نمیشوند، به کاربر نمایش داده شود. بعد از آن قرار است به نابینایانی که با دستگاه های مخصوص خودشان به شکل صوتی محتوای متنی سطح وب را میشنوند، در درک مفهوم تصاویر کمک کند. در نهایت هم به گوگل برای بررسی سئو محتوا و سئو تصاویر سایت شما کمک میکند. افزایش بازدید سایت باعث می‌شود که در میان رقبا در موتور جستجوی گوگل، سایت شما در نتایج اولیه نمایش داده شود.

این مقایسه به شما کمک می‌کند تا نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کرده و آن‌ها را رفع کنید. حتی می‌ توان کم کاری‌های سایت رقیب را فهمید و از آن‌ها برای تکمیل کردن محتوای سایت خود استفاده کرد. مثلاً اگر سایت رقیب شما از قابلیت alt tag برای تصاویر استفاده نکرده، شما آن را برای تصاویر سایت خود استفاده کنید. اعمال چنین تغییراتی، در نهایت باعث افزایش ترافیک ارگانیک سایت شما می‌شود. امکانات پلاگین All in One SEO، به شما کمک می‌کند تا وضعیت سئوی سایت‌های رقیب خود را تحلیل کنید. یعنی بفهمید که دلیل افزایش ترافیک ارگانیک این سایت‌ها و بهبود رتبه آن‌ها در نتایج گوگل، در چیست.

وقتی رقبای شما پروفایل‌های بک‌لینک بهتری داشته باشند، زمان چالش‌برانگیزتری برای پیشی‌گرفتن از آنها خواهید داشت. گوگل می‌تواند از این عناوین برای قطعه‌های برجسته و سایر ویژگی‌های جستجو استفاده کند. تگ‌های هدر خود را با تگ‌های هدر رقبا مقایسه کنید تا فرصت‌هایی برای بهبود بیابید. این امکان را دارید تا از ابزار تحقیقات ارگانیک Semrush برای شناسایی رقابت سئوی خود بهره ببرید. به دنبال این هستید که بدانید محتوای تکراری چیست و چگونه ممکن است به سئو سایت شما آسیب برساند؟ محتوای تکراری عامل نگرانی همیشگی بسیاری از مالکان سایت ها است.

شما می‌توانید درصورت داشتن هرگونه سوال از این مجموعه، به سایت آن‌ها مراجعه کرده و یا با کارشناسان تماس بگیرید. امروزه طراحی بنرهای فروشگاهی به یکی از مهم‌ترین ابزارهای بازاریابی آنلاین تبدیل شده است. بنرهای جذاب و متحرک می‌توانند فروشگاه‌های آنلاین را از رقبا متمایز کنند و تجربه خرید را برای مشتریان بهبود بخشند. و در نهایت برای سئو تصاویر میتوانید از افزونه w3-total-cache استفاده کنید. شناخت انواع کلمات کلیدی اهمیت بسیار زیادی در بهبود جایگاه سایت شما در میان سایر رقبا دارند. به همین دلیل هم باید برای تمام محتواهای سایت خود، از محتواهای وبلاگ گرفته تا محصول نویسی، از این کلمات کلیدی استفاده کنید.

تحلیل رقبا در سئو یا SEO Competitor Analysis یکی از تکنیک های طلایی افزایش جایگاه وبسایت شما در نتایج گوگل است. شما با استفاده از آنالیز رقبا به خوبی می توانید اطلاعات کاملی از انواع فعالیت های آن ها به دست آورید. همچنین می توانید به خوبی اشتباهات رایج آن ها را نیز مورد بررسی قرار دهید و با پیشگیری از اشتباهات آن ها در وبسایت خود عملا به بهبود اوضاع کمک قابل توجه ای خواهید کرد. برای ارزیابی کیفیت محتوا می‌توانید به عواملی مانند تعداد کلمات، استفاده از کلمات کلیدی، و جذابیت محتوا توجه کنید. تحلیل و بررسی سئوی سایت‌های رقبا از جوانب حیاتی در بهبود عملکرد وب‌سایت خود است.

اما کارایی این آنالیز‌ ها زمانی بیشتر می‌شود که درباره فعالیت سایت‌های رقیب شما باشند؛ نه هر سایت اینترنتی دیگر. پس ابتدا باید سایت‌ های رقیب خود را مشخص کنید تا بتوانید نسبت به آنالیز آن ها اقدام کنید. برای این کار از ابزارهایی که در ابتدای مقاله معرفی کردیم، استفاده کنید. این به شما تصویری از “اقتدار دامنه” رقبا، نشان می دهد که عملکرد آنها در نتایج موتور جستجو چقدر قوی است. استفاده از این ابزارهای آنالیز سایت رقبا میتواند تا حدودی به شما در آنالیز سئو سایت رقبا کمک کند. فقط به این دلیل که یک رقیب بازدید زیادی دارد، به این معنی نیست که در بازی برنده شده اند.

متن آلت یا متن جایگزین، یک متن است که در کدهای هر تصویر در سایت شما قرار میگیرد. در واقع شما به عنوان مدیر سایت، در نوشتن، ننوشتن و چه چیزی نوشتن آن آزادید. داشتن دقیقاً همان پروفایل لینک یا نوع لینک‌ها به شما مزیتی نمی‌دهد؛ داشتن لینک‌های با کیفیت و برخی لینک‌های اورجینال مزیت ایجاد می‌کند. این همان جایی است که سازندگان لینک و بازرسان معمولاً اشتباه می‌کنند. لطفاً به یاد داشته باشید که اسکیما روشی است برای اینکه به موتور جستجو بگویید که در صفحه چه چیزی وجود دارد، اما اسکیما به تنهایی ممکن است به شما کمک نکند رتبه بالاتری کسب کنید.

برای مثال «مقایسه تلویزیون سونی و سامسونگ»، «بهترین گوشی‌های سال ۲۰۲۴» و «بررسی ایرپاد پرو ۲» از این نوع کلمات کلیدی هستند. کلمات کلیدی ناوبری زمانی استفاده می‌شوند که کاربر به‌دنبال یک وب‌سایت، صفحه خاص یا برند خاص باشد. عبارت‌های مثل «دیجی‌کالا»، «ورود به اینستاگرام» و «صفحه اصلی دیدوگرام» از نمونه‌های کلمات کلیدی ناوبری هستند. کلمات کلیدی بلند عباراتی هستند که از سه کلمه یا بیشتر تشکیل می‌شوند. هدف استفاده از این کلمات، جذب کاربرانی است که دقیقاً می‌دانند به‌دنبال چه چیزی هستند. این کلمات با وجود این‌که جستجوی کمتری دارند اما هدف جستجو را به‌وضوح مشخص می‌کنند.

همچنین، به جذب مخاطب با استفاده از علائم نگارشی صحیح، جملات کوتاه و گیرا، ضرب‌المثل‌ها و بازی با کلمات بپردازید تا آن‌ها را به تبلیغات کلیکی خود، علاقمند کنید. برای بهینه‌سازی عنوان تبلیغات و بهبود CTR، از کلیدواژه‌های ترند و مرتبط با موضوع، صنف، ویژگی‌های محصولات، مزایای خدمات و… استفاده کنید. تمام حقوق این وب سایت برای پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوزمحفوظ است. دادن یک سری فیلتر های فتوشاپ به تصاویر + دادن یک قاب (ۤFrame) به تصاویر یا ترکیب چند تصویر با هم در نرم افزارهای ادیت تصاویر، میتواند عملا برای شما یک تصویر جدید ایجاد کند. طبق تجربه میگویم، در کمتر بخشی از سئو ، قواعد کلی و همه گیر میبینید و اکثر قوانین و قواعد سئو نسبی است. این می‌تواند منجر به تسلط بر منابع درآمدی بزرگ آن‌ها شود و ایده‌هایی برای کمپین‌های جدید PPC زمانی که تیم‌های رسانه‌ای آماده آزمایش بازارهای جدید هستند ارائه دهد.

اگر در فضای کسب و کارهای آنلاین امروزی فعالیت داشته باشید، حتما از وضعیت رقابتی موجود در بسترهای مختلف خبر دارید. یکی از مهم‌ترین بسترهایی که امروزه رقابت بسیار شدیدی در آن وجود دارد، حوزه سئو سایت است. کسب و کارها در حوزه‌های مختلف امروزه خدمات یا محصولات خود را برای مشتریانی که دارند از طریق وبسایت خود به نمایش می‌گذارند. اما اینکه کدام سایت به رتبه‌های برتر برسد، بستگی به معیارهای موتورهای جستجو مانند گوگل دارد. بنابراین، وبسایت‌هایی که توانسته‌اند در حوزه کاری خود به بهترین جایگاه برسند، بدون شک طبق دستورالعمل‌های گوگل و سایر سرچ انجین‌ها پیش رفته‌اند.

این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا استراتژی لینک‌سازی بهتری برای وب‌سایت خود درنظر بگیرید. بهتر در این جا به این معنی است که محتوایی را تولید کنید که دقیقا به خال هدف بزند و در عین حال از محتوای سایت رقبا امکانات بیشتری داشته باشد. کافیست که کلمات کلیدی اصلی سایت را در گوگل جستجو کرده و نام وب سایت هایی که در صفحه اول قرار می گیرند را یادداشت نمایید. حتی می توانید با استفاده از ابزارهای سئو نیز به این لیست دست یابید. طبق گفته گوگل، بسیاری از وب‌سایت‌ها لازم نیست نگران کرال باجت باشد؛ به‌خصوص وب‌سایت‌هایی با کمتر از چند هزار URL که ساختارشان نیز استاندارد است.

با استفاده از این ابزارها و تحلیل دقیق عوامل ذکر شده، می‌توانید یک تصویر کامل از رقابت خود در بازار به دست آورید و تصمیمات بهتری برای کسب‌وکار خود بگیرید. با تغییر الگوریتم‌های گوگل و تغییر استراتژی‌های رقبایتان، شما نیز باید به طور مرتب تحلیل رقبا را انجام دهید تا بتوانید همواره در صدر رقابت باقی بمانید. می‌توانید از محتوای رقبا برای الهام گرفتن و ایجاد محتوای بهتری برای وب‌سایت خودتان استفاده کنید. نحوه نمایش منوها، صفحه‌بندی، نقشه سایت و دیگر عناصر معماری وبسایت می‌تواند اطلاعات مفیدی فراهم کند. بنابراین، زمان مناسب برای انجام آنالیز رقبا وابسته به موقعیت و اهداف شماست. اهمیت مهم این است که این فرآیند به صورت دوره‌ای و مداوم در استراتژی سئو و بازاریابی شما تعامل داشته باشد.

بنابراین یکی از مهم‌ترین اقداماتی که وبمستران باید انجام بدهند، این است که با شناسایی سایت‌های معتبر و دریافت بک لینک از آنها به روش‌های مختلف، اعتبار سایت خود را افزایش دهند. اما تدوین استراتژی لینک‌سازی بدون آنالیز سایت رقبا و یک لینک‌های آنها عملاً ممکن نیست. تحلیل سایت رقبا یکی از مهم‌ترین مراحل در بهبود استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال است. با استفاده از ابزارهای معرفی‌شده در این مقاله، می‌توانید عملکرد سایت خود را در مقایسه با رقبا بسنجید و بهترین استراتژی‌ها را برای بهبود رتبه‌بندی سایت خود به کار بگیرید. امیدواریم که این مقاله به شما در شناسایی رقبا و استفاده از ابزارهای تحلیل سایت رقبا کمک کرده باشد و بتوانید از آن‌ها به بهترین شکل ممکن بهره‌برداری کنید. تحلیل رقبا در سئو به شما این امکان را می‌دهد که رقبای خود را شناسایی کرده، نقاط قوت و ضعف آن‌ها را بررسی کنید و با استفاده از این اطلاعات، استراتژی خود را بهبود بخشید.

اگر متوجه شدید که کلمات کلیدی خاصی وجود دارند که برای رقبای شما رتبه بالایی دارند اما شما از آنها استفاده نمی‌کنید، توصیه می‌شود آنها را در سایت خود قرار دهید. برای رسیدن به این هدف می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید، از جمله ایجاد پیوند با کلمات کلیدی و بازنویسی محتوای موجود برای گنجاندن کلمات کلیدی جدید. بر اساس آن، میانگین تعداد صفحاتی که به‌صورت روزانه کرال می‌شود را محاسبه کنید. برای مثال شاید آماری مانند 691 crawl requests (last 90 days) را داشته باشید. بنابراین، میانگین تعداد صفحات خزیده‌شده در یک روز حدود ۸ صفحه است.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/