خودرو mvm x22 pro دنده ای 2021-07-07

ام وی ام X22 پرو دنده ای ماشین ام وی ام X22 پرو دنده ای : مشخصات ام وی ام X22 پرو دنده ای

اما تا حدی کلاچ این محصول ام وی ام سفت است و به خاطر ضرایب دنده، گاهی در ترافیک های شهری به تعداد زیادی تعویض دنده نیاز است. اما می توان گفت که هماهنگی موتور و گیربکس در این خودرو بهتر از نمونه های قبلی انجام شده است. این خودرو برخلاف تیپ اتوماتیک از موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی استفاده می‌کند. X22 پرو دنده ای در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق نیمه مستقل تورشن بیم استفاده می کند. ترمز های این خودرو نیز در جلو از نوع دیسکی خنک شونده و در عقب از نوع دیسکی بوده و به امکاناتی نظیر سیستم ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و ترمز کمکی BA نیز مجهزند.

وجود رکاب برای این خودرو با این ارتفاع کمی خنده دار به نظر می رسد و بیشتر نمایشی است. توان حرکتی پیشرانه X22 پرو MT خوب و منطقی است و می تواند نیازهای روزمره را بر طرف کند. اما باید بدانیم که به خاطر نوع برنامه ریزی پیشرانه و از طرفی ضرایب جعبه دنده، شتاب این خودرو آنچنان خوب و مناسب نیست و در حد رقبای خود توان دارد. در قسمت پایین بخش میانی کنسول می توان به پورت usb و خروجی ۱۲ ولت اشاره کرد. در بخش پایین دنده دکمه های مربوط به تنظیمات مالتی مدیا ( خاموش و روشن کردن و تنظیم صدای سیستم صوتی ) و دکمه کنترل خودرو در سرازیری را می توانیم مشاهده کنیم.

غربیلک فرمان ظاهری شبیه به دیگر محصولات جدید مدیران خودرو پیدا کرده و همچنین طرح کلی فرمان نیز به D کات تغییر پیدا است. داشبورد میانی هم به کل تغییر کرده و اکنون شاهد یک سیستم مالتی مدیا جدید با یک صفحه نمایش بزرگ‌تر هستیم که با زاویه کمی به سمت راننده کشیده شده است. با این حال، نسخه دنده ای X22 پرو از لحاظ آپشن ها پیشرفت خوبی نسبت به X22 داشته است. ام وی ام X22 معمولی در دهه ۹۰ شمسی وارد بازار ایران شد و توانست فروش بسیار خوبی را تجربه کند.

درمجموع، کابین X22 برای یک کراس اوور اقتصادی قابل‌قبوله و با توجه به کلاس خودرو، نسبتاً جادار به نظر میرسه. X22 پرو دنده دستی دارای یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی بهینه سازی شده با حداکثر قدرت ۱۱۶ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۱۴۳ نیوتن متر است. گیربکس این مدل هم از نوع ۵ سرعته دستی است که نیروی تولیدی توسط پیشرانه را به چرخ های جلوی این خودرو می فرستد. داشبورد خودرو از قسمت میانی اندکی به سمت راننده متمایل شده است تا او کنترل بیشتری بر اجزای کابین داشته باشد.

ام وی ام X22 پرو دنده ای یکی از کراس‌اوورهای مقرون به صرفه و کوچک بازار ایران خواهد بود که انتظار می‌رود در آینده نه چندان دور، موفقیت نسل اول این خودرو را تکرار کند. این هاچ‌بک کراس به لطف طراحی زیبا، ابعاد مناسب و همچنین امکانات مطلوب موفق شد تا نظر بسیاری از اقشار مختلف را نسبت به خود جلب کند. نسخه جدید این خودرو با نام ام وی ام X22 پرو مدتی است که وارد ایران شده است و اکنون مدیران خودرو قصد دارد تیپ ارزان‌تر آن را با نام ام وی ام X22 پرو دنده ای به بازار عرضه کند. ام وی ام X22 پرو دنده ای ظاهری همانند نسخه اتوماتیک دارد و در حقیقت نسخه فیس‌لیفت نسل پیشین این خودرو به حساب می‌آید.

شرایط فروش ام وی ام ایکس 22 پرو

به گزارش خودرونویس، ام وی ام ایکس 22 پرو دنده ای MT از موتور بهینه‌ سازی شده 1.5 لیتری چهار سیلندر بهره می‌ برد. قلب تپنده این کراس اور توان تولید 116 اسب بخار قدرت و حداکثر گشتاور 143 نیوتن متر را دارد و به این ترتیب می‌ تواند توان حرکتی مناسب و در نتیجه تجربه رانندگی خوبی را برای سرنشینان به آرمغان آورد. جهت مقایسه بیان می کنیم که ام وی ام X22 پرو دنده ای MT نسبت به نسل قبل 11 اسب بخار قدرت بیشتر و 8 نیوتن متر گشتاور بیشتری تولید می کند.

ام وی ام X22 پرو دنده ای

با این حال پیشرانه مذکور دچار تغییراتی شده و اکنون X22 پرو دستی حداکثر 116 اسب بخار قدرت و 143 نیوتن متر گشتاور تولید می کند و نسبت به نسخه قبلی 11 اسب بخار و 8 نیوتن متر توان بیشتری دارد. ام وی ام X22 پرو در بخش فنی بزرگترین تفاوت را با نسخه اتوماتیک داشته و خودرویی قوی تر با استهلاک کمتر است. این خودرو به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی مجهز شده که می تواند حداکثر ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۳ نیوتن متر گشتاور را تولید کند. این اعداد نشان دهنده آن است که ام وی ام X22 پرو دنده‌ای نسبت به نسخه اتوماتیک قدرت بیشتری داشته اما گشتاور کمتری را تولید می کند. موتور X22 پرو دنده ای دارای موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی است که از ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ تشکیل شده است. این خودرو ۱۱۶ اسب بخار قدرت و گشتاور ۱۴۳ نیوتن متر را از طریق یک گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل کند.

این خودرو توسط شریک تجاری چری در ایران یعنی مدیران خودرو در بازار ایران تولید شده و با برند ام وی ام عرضه می شود. نسخه های اولیه ام وی ام X22 در اوایل ۹۰ شمسی وارد بازار ایران شد و توانست فروش بسیار خوبی را تجربه کند. به گزارش خودرونویس، ام وی ام ایکس 22 پرو در رده کراس اوورهای B سگمنت قرار می گیرد. این سگمنت نه تنها در دنیا بلکه در ایران نیز طرفداران بسیار زیادی داشته و اگر به آمار فروش X22 پرو نگاهی داشته باشیم، کاملا متوجه صحت این موضوع می شویم. در ادامه می توانید ویدیو تست و بررسی ام وی ام X22 پرو دنده ای را مشاهده کنید.

کشیدگی و مایل بودن داشبورد و ادوات آن به سمت راننده باعث ارگونومی بهتر کابین شده است. طراحی رودری ها شباهت بالایی به محصولاتی مانند اریزو ۵ و ۶ دارد که عمدتا از پلاستیک خشک در آن استفاده شده اما استفاده از رنگ نسکافه ای به همراه دوخت روی چرم و خط کرومی وسط زیر آرنجی اش نمای شکیلی را ایجاد نموده اند. ام وی ام X22 پرو در قسمت کابین نیز نسبت به نسل قبلی خود کاملا دچار دگرگونی و تغییر شده که یک اتفاق مثبت برای این خودرو تلقی می‌شود. همچنین ابعاد اتاق نیز تفاوتی پیدا نکرده و کابین همچنان جادار و قابل قبول است. در مورد وضعیت جعبه دنده X22 پرو MT باید گفت که تغییر وضعیت دسته دنده در این خودرو نرم انجام می شود.

البته نسخه دستی این خودرو از اواخر پارسال برای اولین بار در سامانه یکپارچه فروش خودرو در دسترس قرار گرفت که تنها از لحاظ فنی تغییر کرده است و در ظاهر تفاوتی با نمونه اتوماتیک دیده نمی شود. با کمی گشت و گذار در کشور چین متوجه حضور این خودرو با نام چری تیگو ۳ خواهید شد که برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ رونمایی شد و از قضا اشراکات ساختاری با ام وی ام ۳۱۵ داشت. راهیابی این خودرو به بازارهایی من جمله برزیل ، هنگ کنگ و حتی ایتالیا در کنار عرضه این خودرو در نسخه های الکتریکی و هیبریدی بهانه ای قوی برای ورود به کشورمان بود.

تفاوت ایکس 22 پرو دنده ای با اتوماتیک

خوشبختانه به لطف سقف بلند این خودرو، سرنشینان فضای کافی را برای سر خود در اختیار خواهند داشت. حجم فضای بار این خودرو نیز در کاتالوگ رسمی شرکت مدیران خودرو، معادل 420 لیتر عنوان شده است که برای یک مسافرت کوتاه خانوادگی مناسب به نظر می‌رسد. ام وی ام X22 پرو دنده ای از ظاهری شبیه به نسخه اتوماتیک بهره می‌برد و بنابراین تغییری بین این دو تیپ مشاهده نمی‌شود.

در این رابطه باید بگوییم که هم زمان با ارائه هر طرح فروش، قیمت جدید این محصول هم منتشر می شود. طبق جدیدترین اطلاع رسانی در زمستان ۱۴۰۳، قیمت خودرو x22 پرو برابر ۸۵۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اعلام شده است. در آخرین طرح های فروش اقساطی این محصول، باید ۵۰ درصد قیمت ماشین x22 به صورت نقد پرداخت می شد. با مشاهده این کراس اوور کوچک در خیابان احتمالا با خود می گویید که این دیگر چه نوع شاسی بلندی هست یا اینکه خود مالک هوس شاسی بلند کرده و کمی ارتفاع به این خودرو زده است. صفحه نمایش لمسی 9 اینچی HMI دارای قاب مشکی و دکمه های لمسی است که حس قوی مد و تکنولوژی را به شما القا می کند.

ام وی ام X22 پرو دنده ای 1400-1403

مدیران خودرو قبلا با توقف تولید X22 اتوماتیک آن را با X22 پرو جایگزین کرد اما نسخه دنده ای X22 همچنان روی خط تولید باقی ماند. این موتور جدید از یک طرف قدرت بیشتری نسبت به موتور سه سیلندر توربوشارژ نسخه اتوماتیک داره و هم نگهداری اون ساده‌تر و دردسرهای موتورهای توربو را نخواهد داشت. درنتیجه، انتخاب این موتور تنفس طبیعی چهار سیلندر بجای نمونه 1 لیتری قبلی رو باید حرکت مثبتی تلقی کرد. ام وی ام X22 پرو دنده ای را می توان خودرویی بهتر از X22 دنده ای قدیمی دانست. همچنین فناوری پیشرانه ها بهبود یافته و این پیشرانه استهلاک کمتری نسبت به نمونه های توربو شارژ دارد. اما باید بدانیم که شاید تعویض دنده های این خودرو برای ما جذاب نباشد و کیفیت متریال کابین X22 پرو دنده ای نتواند نظر ما را جلب کند.

همچنین حجم نفوذ صدا به کابین این محصول ام وی ام تا حدی زیاد است و شاید برای بسیاری مورد پسند نباشد. طراحی ام‌ وی‌ ام ایکس 22 پرو دنده ای دقیقاً مشابه ایکس 22 پرو اتوماتیک خواهد بود. ترکیب جلو پنجره کهکشانی، طراحی خطوط کناری بدنه، رینگ‌های آلومینیومی 16 اینچی دو رنگ و چراغ‌های دی‌ لایت LED که همگی برای القای حس پویایی و مدرن بودن کنار یکدیگر قرارگرفته‌ اند و در مجموع ارزش خرید این خودرو را در سگمنت قیمتی خود بسیار بالا می‌ برند.

بالای داشبورد از پلاستیک خشک به همراه روکش چرم دور دوخت استفاده شده که چندان با کیفیت و نیست اما برای این سطح از خودرو مناسب می باشد. پلاستیک پیانویی روی دکوراتیو و ادوات مرکزی خودرو کیفیت نسبتا خوبی دارند و علاوه بر آن پلاستیک طرح کربن سمت شاگرد حس اسپرتی به کابین می دهند. صندلی های چرمی دور دوخت با تم نسکافه ای کیفیت متوسطی داشته به طوری که برخی قسمت ها دچار رنگ پریدگی شده است. در ضمن با وجود راحتی و نرمی نسبی صندلی های X22 پرو دنده ای دارای فضایی کوچک هستند. طرح رو کش صندلی‌ها و تو دری‌ها تغییری نکرده و مانند خودرو ایکس ۲۲ از دو رنگ مشکی و نارنجی تشکیل شده است. ام وی ام ایکس ۲۲ پرو یک کراس اوور فوق‌العاده جمع‌وجور یا هاچ‌بک کراس محسوب می‌شود.

عرضه کامیونت جک 9 تن در بورس کالا

نسخه اتوماتیک دارای موتور 1 لیتری سه سیلندر توربو و گیربکس اتوماتیک CVT است. اما نسخه دنده ای موتور 1.5 لیتری 116 اسب بخاری با 143 نیوتن متر گشتاور دارد. داشبورد ام وی ام X22 پرو دنده ای دارای تریمی مشکیست، اما صندلی ها دارای تریم دو رنگ مشکی و نسکافه ای بوده و همین تریم روی درب ها و دستگیره آنها نیز دیده می شود. در بخش میانی داشبورد یک نمایشگر لمسی 9 اینچی به جای نمایشگر 8 اینچی نسل قبلی داخل یک قاب مشکی پیانویی نصب شده است. داشبورد از جنس پلاستیک نسبتا خشک ساخته شده، اما خوشبختانه جنس آن خشک خشک نیست و به نسبت به کراس اوور اقتصادی کیفیت قابل قبولی دارد.

ام وی ام X22 یک خودروی هاچ بک کراس چینی و یکی از محصولات کمپانی مطرح چری است. در بخش کنسول، در قسمت بالای داشبورد از پلاستیک خشک  اما با طرح چرم دوزی شده و از پلاستیک های بافت دار استفاده شده است. در بخش میانی کنسول از پلاستیک پیانویی استفاده شده است که در مرکز آن سیستم مالتی مدیا ۹ اینچی و کلید های مربوط به سیستم تهویه مطبوع قرار دارد. از نکات مثبتی که در طراحی کابین ام وی ام X22 پرو MT می توان اشاره کرد این است که به جهت سهولت دسترسی به سیستم مالتی مدیا توسط راننده، سیستم مالتی مدیا به صورت زاویه دار به سمت راننده قرار گرفته است. ام وی ام X22 یک خودروی هاچ بک کراس چینی و یکی از محصولات برند چری است که اکنون بیش از ده سال از عرضه آن به بازار می گذرد.

در نمای جانبی X22 پرو رینگ های ۱۶ اینچی آلومینیومی را مشاهده می‌کنیم که رینگ ها طراحی اسپرت دارند و استفاده از ترکیب رنگ های مشکی و نقره ای موجب زیبایی بیشتر این خودرو شده است. در بخش کابین با اینکه از پلاستیک خشک استفاده شده است اما سعی  شده است با استفاده از المان ها و طرح های مختلف ، حس اقتصادی بودن به سرنشینان القا نشود. طراحی متریال مورد استفاده در رو دری های این خودرو را می توانیم به سه بخش تقسیم کنیم. بخش بالای رو دری ها از جنس پلاستیک خشک اما طرح دار است و کیفیت معمولی دارد. در بخش میانی رودری ها از رویه چرم مصنوعی، هماهنگ با تریم استفاده شده در داخل کابین هستند و در بخش پایین رو دری ها نیز مانند قسمت بالا از پلاستیک خشک استفاده شده است. وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است.

ثبت نام x22 در طرح های فروش نقدی و اقساطی، از طریق سامانه فروش اینترنتی مدیران خودرو انجام می گیرد. بنابراین علاقه مندان به خرید این خودرو کراس اوور، باید در زمان فعال شدن طرح فروش به سامانه مذکور مراجعه نمایند. این کراس اوور جمع و جور با دارا بودن طولی حدود ۴ متر جزو کوچکترین ها در نوع خود می باشد لذا در ردیف دوم ۴ بزرگسال با قد نهایت ۱۸۵ سانت راحتی خواهند داشت و به طور کلی خودروی چندان جادار و مناسب سفرهای جاده ای نیست.

40 درصد باقی‌مانده قیمت خودرو نیز در قالب چک سه‌ماهه از مشتریان گرفته خواهد شد. هر تایر دارای یک سنسور فشار تایر است که فشار و دمای تایر را از طریق سیگنال‌های فرکانس رادیویی بی‌سیم نشان می‌دهد و به طور موثر از تصادف جلوگیری می‌کند. ترمز دستی از طریق کنترل الکترونیکی انجام می شود تا اطمینان حاصل شود که نیروی ترمز به طور یکنواخت به هر چرخ اعمال می شود و در نتیجه اثر پارک را تضمین می کند. سلامتیان خودرو محور با بیش از نیم قرن تجربه و حضور در حوزه صنعت خودرو، با 7 شوروم فعال فروش و 2 مرکز تخصصی خدمات پس از فروش در استان اصفهان آماده‌ی خدمت‌رسانی به همشهریان عزیز می‌باشد. ارتباط بین تلفن همراه و وسیله نقلیه شما را می توان با بلوتوث یا پورت USB به روشی آسان انجام داد. هم در محیط سرد و هم در محیط گرم حس راحتی می دهد و می تواند به طور فعال با اثرات زیست محیطی سازگار شود.

پژو 207 دستی سقف شیشه ای 1395-1402

قیمت X22 پرو اتوماتیک در حال حاضر 870 میلیون تومنه و بنابراین نسخه دستی با قیمت ارزون‌تر میتونه به رقیبی جدی برای پژو 207 تبدیل بشه. تست شتاب و ترمز ام وی ام ایکس 22 پرو دنده ای MT هم در ویدیو تست و بررسی این خودرو قرار داده ایم که با دستگاه درگی و دو سرنشین انجام شده است. یقینا در صورت استفاده از بنزین سوپر، مقداری خنکتر بودن هوا و همچنین استفاده از لاستیک خارجی، اعداد ثبت شده بهتر بودند. اما به دلیل افزایش تقاضا برای خرید این خودرو، فروش اقساطی آن در سال ۱۴۰۳ محدود گردید. طوری که تقریبا در اکثر طرح های فروش، این محصول فقط به صورت نقدی عرضه می شود. شیب نسبتا زیاد داشبورد در کنار استفاده از اشکال چند صلعی و خطوط زیاد روی جای جای کابین حس طراحی مینیمال در عین حال هیجان انگیز را می دهد.

نکته دیگری که در نمای عقب ام وی ام x22 پرو دنده ای می توانیم به آن اشاره کنیم  دو خروجی تزئینی و یا فیک اگزوز است که درون سپر عقب قرار گرفته و توسط دیفیوزر دز سپر به هم متصل شده اند. جعبه دنده این نسخه نیز از نوع ۵ سرعته دستی است و قدرت پیشرانه را به چرخ های جلو خودرو منتقل می کند. شتاب این نسخه طبق اعلام شرکت حدود ۱۶ ثانیه بوده و مصرف سوخت آن هم نزدیک به ۶.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی است. سیستم تعلیق این خودرو مانند نسخه اتوماتیک در چرخ های جلو از نوع مک فرسون و در چرخ های عقب از نوع توییست بیم است.

ارگونومی کابین X22 پرو دنده ای تا حد قابل قبولی مناسب است و از سویی دید راننده به بیرون خوب ارزیابی می شود. فضای پا و سر برای سرنشینان ردیف جلو منطقی بوده و در بخش عقب آنچنان با کابین جاداری طرف نیستیم. تقریبا یک سال و نیم پیش بود که گروه خودروسازی مدیران خودرو به واسطه فروش بالا محصول MVM X22، MVM X22 Pro را روانه بازار کرد، که بار دیگر مدیران خودرو میزان فروش خوبی را با این محصول تجربه کرد.

ام وی ام X22 پرو دنده ای در مقایسه با نسل قبلی خود شاهد تجهیزات بیشتری است که از جمله آن‌ها می‌توان به گرمکن صندلی‌ها، آینه‌های تاشو برقی و نمایشگر بزرگتر اشاره کرد. شرایط فروش x22 پرو مدیران خودرو اقساطی و نقدی، از طریق بخشنامه مربوط به هر طرح منتشر می شود. این بخشنامه ها در سایت شرکت به نشانی mvmco.ir قرار می گیرند تا مشتریان اطلاعات کاملی درباره خودرو داشته باشند. نکته دیگری که در نمای عقب ام وی ام x22 پرو دنده ای می توانیم به آن اشاره کنیم دو خروجی تزئینی و یا فیک اگزوز است که درون سپر عقب قرار گرفته و توسط دیفیوزر سپر به هم متصل شده اند. وقتی وارد کابین X22 پرو دنده ای می شوید، با فضایی جذاب تر از قبل مواجه هستید. اما باید بدانید که کیفیت آنچنان بهتر نشده و همان سبک اقتصادی به شما ارائه شده است.

تست و بررسی ام وی ام X22 پرو دنده ای

درب صندوق کوتاه با سپر بلند و بیرون زده X22 پرو به همراه دیفیوزر کرومی با دو خروجی اگزوز فیک نمایی اسپرت و شکیل را ایجاد کرده اند. بررسی مزایا و معایب ام وی ام X22 پرو دنده ای ، از سری مقالات کامل سایت کاریزو درباره این هاچبک کراس اوورنما است که توانسته فروش خوبی را کسب کند. چراغ های بالا که به صورت نواری قرار گرفته اند ولی چراغ های روشنایی اصلی نیستند بلکه چراغ های روشنایی روز یا همان دی لایت ال ای دی هستند.

قیمت X22 پرو دستی

از آن زمان تاکنون، من هزاران مطلب مختلف در حوزه های متفاوت نوشتم و با رسانه‌های مختلفی همکاری کردم. گیربکس 9CVT سرعته با تعویض دنده های شبیه سازی شده دارای راندمان انتقال تا 97 درصد و شتاب نرم است. وب سایت مجله ای کاریزو با هدف جامع ترین و تخصصی ترین وب سایت مجله ای در حوزه خودرو فعالیت خود را آغاز کرد که نزد کاربران بسیار مورد توجه قرار گرفته و در میان علاقه مندان دنیای خودرو محبوب می باشد. کاپوت کوتاه و نسبتا پایینی که خطوط خیلی ملایم حجم دهنده از اطرافش به هم رسیده اند در کنار جلو پنجره نسبتا بزرگ و کهکشانی مانند خود در نگاه کلی ته  چهره تیگو ۷ و ۸ را متصور می شود. ظاهر کلی ام وی ام X22 پرو بسیار خشن تر از گذشته شده و بیشتر دل جوانان را فریب می دهد.

مشتریان هم‌اکنون می‌توانند با شرکت در شرایط فروش ام وی ام، این خودرو را خریداری نمایند. هرچند ام وی ام ایکس 22 پرو اتوماتیک در بازار ایران رقبایی همچون بک X3 پرو، جک S3 و … را پیش رو دارد، اما در حال حاضر هیچ کراس اوور اقتصادی B سگمنتی با گیربکس دنده ای به صورت صفر کیلومتر در بازار ایران وجود ندارد. خودرو X22 پرو جدیدترین عضو خانواده X22 بود که نسبت به نسخه قبلی تغییرات نسبتا زیادی را تجربه کرده است. مدیران خودرو پس از موفقیت نسخه‌های اولیه MVM X22 تصمیم گرفت تا نسخه جدید و فیس لیفت شده این خودرو را در ایران عرضه کند. ابتدا نسخه اتوماتیک MVM X22 PRO رونمایی شد و سرانجام چندی بعد نسخه دنده‌ای آن نیز به نمایش عمومی درآمد.

ام‌ وی‌ ام ایکس 22 پرو دنده ای از امکانات رفاهی و ایمنی قابل توجهی برخوردار است. از جمله این امکانات می‌ توان به فرمان دی کات برقی (EPS)، نمایشگر لمسی 9 اینچی، سیستم کنترل خودرو در سرازیری (HDC)، سانروف برقی، گرمکن صندلی های جلو، سنسور نور و نورپردازی ورود ( زیر دربهای جلو) اشاره کرد. امکاناتی که درمجموع این کراس اوور را به انتخابی هیجان‌ انگیز برای نسل جوان تبدیل خواهد کرد. ام وی ام X22 پرو در واقع فیس لیفتی از ام وی ام  X22 معمولی بوده و از نظر ظاهری تفاوت‌های بزرگی مخصوصا در نمای جلو نسبت به نسخه قدیمی پیدا کرده است. در بخش جلوی خودرو شاهد سبک طراحی جدیدی هستیم که در آن چراغ‌ های مخصوص روز به صورت یک نوار LED کشیده و باریک در بالاترین بخش قرار گرفته و چراغ‌ های اصلی بر روی سپر منتقل شده که در نسخه دنده‌ای از نوع هالوژنی است.

{

ام وی ام x22 پرو دنده ای ؛ ویدیو تست و بررسی + مشخصات فنی

|}

بخش میانی داشبورد نیز به کل تغییر کرده و اکنون شاهد یک سیستم مالتی مدیای جدید با یک صفحه نمایش بزرگ‌تر هستیم. از طرفی طرح رودری‌ها و صندلی‌ها هم دچار تغییر شده و خوشبختانه ظاهر زیبایی پیدا کرده‌اند. به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، ام وی ام X22 پرو نسخه جدید و فیس‌لیفت شده ام وی ام X22 معمولی است که در تمام بخش‌ها نسبت به نسل قبلی دستخوش تغییراتی شده است.

{

سیستم تعلیق و فرمان

|}

همین مورد سبب شد تا مدیران خودرو فیس لیفت این خودرو را نیز به سبد محصولات خود اضافه کند. همانطور که قبل‌تر اشاره کردیم ابتدا نسخه اتوماتیک ام وی ام X22 پرو با قیمتی حدود ۸۰۰ میلیون تومان به بازار عرضه شد و حالا نسخه دنده‌ای X22 پرو نیز با قیمتی معادل ۷۰۶.۷۰۰.۰۰۰ تومان قرار است به‌زودی به فروش برسد. استقبال از ام وی ام X22 در نسخه های مختلف به حدی بود که مدیران خودرو تصمیم گرفت تا نسل جدید این هاچ بک کراس را نیز به سبد محصولاتش اضافه کرده و آن را جایگزین نسخه های قبلی کند.

در این نسخه نیز تریم داخلی به صورت مشکی نارنجی بوده و متریال نیز کیفیت مطلوبی دارند که یک نکته مثبت محسوب می شود. همچنین از نظر فضای داخل کابین هیچ تفاوتی میان این نسخه با نسخه قبلی وجود ندارد و همچنان فضا برای چهار سرنشین قابل قبول است. در ادامه تست و بررسی ام وی ام ایکس 22 پرو MT دستی به طراحی کابین آن می پردازیم. دیزاین کلی کابین مشابه با نسخه اتوماتیک اجرا شده و تنها چند آپشن را نسبت به نسخه اتوماتیک کمتر دارد. طراحی کابین و کیفیت مواد اولیه بکار رفته در بخش داشبورد و کنسول میانی نسبت به نسخه دنده ای قبلی چند پله ای بهتر شده است.

نسل جدید این خودرو ام وی ام X22 پرو نام گرفت و مدیران خودرو در گام اول نسخه اتوماتیک آن را وارد بازار کرد. سرانجام پس از چند ماه از حضور نسخه اتوماتیک X22 پرو، مدیران خودرو نسخه MT یا همان نسخه دنده‌ای این خودروی پرطرفدار را هم معرفی کرد تا بتواند سهم فروش بیشتری در این سگمنت را از آن خود کند. اما در بخش جانبی هم تغییراتی داشته که از جمله آنها می توان به تغییر رینگ ها و نصب رینگ های آلیاژی 16 اینچی با تریم دو رنگ، تغییر فرم آینه ها و … اشاره کرد. در بخش عقب تغییرات نسبت به نسل قبلی به مراتب کمتر بوده که از جمله آنها می توان به نصب نوار مشکی رنگ بین دو چراغ، تغییر فرم پایین سپر و دیفیوزر عقب و تغییر محل مه شکن عقب اشاره کرد. علاقه مندان جهت اطلاع از شرایط فروش x22 پرو مدیران خودرو اقساطی و نقدی، باید به سایت فروش اینترنتی آن مراجعه کنند.

این قدرت از طریق یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جلوی خودرو منتقل می‌شود. حالا مدیران خودرو تصمیم گرفته نسخه دستی ام وی ‌ام X22 پرو  را با همون موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی قبلی عرضه کنه. البته این موتور مورد به‌روزرسانی قرار گرفته و حالا 116 اسب بخار قدرت و 143 نیوتن متر گشتاور تولید میکنه که 11 اسب بخار و 8 نیوتن متر بیشتر از قبله. ام وی ام X22 پرو دنده ای از همان موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری تنفس طبیعی بهره می برد که پیشتر روی X22 نیز دیده بودیم.

بخش زیادی از پروفیل جلو را جلوپنجره موسوم به کهکشانی مانند این خودرو احاطه کرده که نقطه های کرومی داخل آن را می تواند ستاره های موجود در کهکشان دانست. X22 یکی از محصولات منحصر به فرد مدیران خودرو است که هم از نظر ظاهری و هم قیمتی، برای مشتریان جذابیت دارد. اما از ابتدای سال ۱۴۰۳، بیش تر مدل پرو آن در طرح های مختلف فروش قابل مشاهده بوده است.

ام وی ام X22 پرو دنده ای تنها 2 ایربگ برای سرنشینان جلو دارد و ایمنی این خودرو در حوادث رانندگی نیز مورد آزمایش قرار نگرفته است. از میان سیستم های کمک رانندگی نیز این خودرو تنها به سیستم کنترل پایداری ESP و سیستم کمک حرکت در سراشیبی HDC مجهز بوده و در مجموع باید این خودرو را از نظر ایمنی خودرویی متوسط ارزیابی کرد. در قسمت جانبی، شاهد همون فرم هاچ‌بک قدیمی ‌ام وی ‌ام 315 هستیم چون MVM X22 Pro بر اساس اون ماشین ساخته شده و چری برای کاهش هزینه‌های تولید، فرم پروفیل جانبی رو تغییر نداده. بااین‌وجود، با ویژگی‌هایی مثل روکش‌های پلاستیکی، رینگ‌های جذاب و تریم کرومی در قسمت خط پنجره‌ها و رکاب سعی شده این قسمت کمی متفاوت و بروزتر جلوه داده بشه. در عقب خودرو هم همون نمای آشنای X22 MT رو می‌بینیم که‌تریم مشکی‌رنگ بین چراغ‌ها و تریم نقره‌ای با سر اگزوزهای تزئینی روی سپر از ویژگی‌های قابل‌ذکر اون هستند.

طرح رینگ‌های تغییر کرده است و به جز این تفاوت دیگری میان ام وی ام X22 پرو دنده ای و ام وی ام ایکس 22 دنده‌ای ساده نمی‌توان یافت. روی دیفیوزر پایین سپر نیز دو خروجی اگزوز قرار دارند که البته واقعی نیستند و تنها برای القای حسب اسپرت افزوده شده‌اند. نسخه دستی X22 پرو ام تی در ظاهر تفاوت خاصی با نسخه اتوماتیک نداره و اینجا هم شاهد همون چهره هستیم. در فیس لیفت سال 2022، چری قسمت دماغه این ماشین رو کاملاً بازطراحی کرده و با استفاده از چراغ‌های دوقسمتی، نمایی مشابه هیوندای کونا ایجاد کرد.

به صورت کلی ام وی ام  ایکس ۲۲ پرو دنده ای یا همان ام وی ام ایکس ۲۲ پرو MT همان زبان پلتفرم و زبان طراحی x22 pro است که ظاهری اسپرت و جوان پسندانه دارد و طراحی آن حس خوبی را به بیننده القا می کند. در نمای جلو چیزی که بیشتر از همه جلب توجه می کند جلو پنجره بزرگ و مشبک و کهکشانی است که در میانه آن لوگوی MVM قرار گرفته است. البته در نسخه دنده‌ای ام وی ام X22 پرو برخی امکانات مانند کیلس استارت و ترمز پارک برقی حذف شده اما ظاهر کلی داشبورد تفاوتی ندارد.

چری تیگو 3x که در کشور ما با نام ام وی ام X22 شناخته میشه، یکی از کراس اوورهای نسبتاً اقتصادیه بازاره که چند سالی از حضورش در ایران میگذره و تونسته نظر خریدارها رو جلب کنه. در اواسط سال 2020، این ماشین فیس لیفت شد و با نام تیگو 3x پلاس راهی بازار چین شد. این نسخه جدید در ایران با نام ام وی ام X22 پرو (mvm x22 pro mt) و با موتوری متفاوت از نسخه قبلی عرضه شد.


قیمت خودرو ماتیز mvm